torsdag 1. juli 2010

Mens jeg venter på beveren

Nå har de siste kveldene blitt tilbrakt langs elvekanten,der jeg spent har sittet og ventet på at Børre bever skal vise seg,slik at jeg kan få ett par fotos.Bever har jeg ikke sett stort av,men du verden for et liv det er langsmed vannkanten i disse tider.Kameraet har knipset jevnt og trutt,og motivene er aldri de samme,ettersom at dyrelivet og lyset forandrer seg utover kvelden.Har blitt noen hundre bilder,både av insekter,fugl og litt av hvert annet.
Tar nå en liten pause,men skal komme sterkere tilbake og gjøre et nytt forsøk på å få beverbildene mine etter litt ferie.


Øyenstikker,300mm,1/320sek,f/4,5,iso 640


Vannymfe,100mm,1/250sek,f/5,iso 640


Døgnflue,300mm,1/200sek,f/4,iso 400


Speiling,300mm,1/160sek,f/4,iso 800


Måker i lav sol,300mm,1/320sek,f/4,5,iso 320


Måkepanorering,300mm,1/15sek,f/22,iso 200


Trost i siluett,300mm,1/1250sek,f/9,iso 400

Og joda...det ble da ett møte med Børre,selv om han ikke var helt i det samarbeidsvillige hjørnet.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Mycket fina bilder. Den "oskarpa" nr 6 gillar jag skarpt :-) ! Mycket fin!

    SvarSlett
  2. Flotte bilder Halvor..
    Liker spesielt makrobildene av øyenstikkeren, flott med beveren også..
    Ha en riktig god sommer..

    Ole Arne

    SvarSlett
  3. Hei Halvor!

    Takk for kommentar på mine bilder!
    Kikka litt rundt i bloggen din nå, og du har mye bra her. I dette innlegget liker jeg måkepanoreringen din veldig godt! Fint å se litt sånn type bilder også. Ellers er jo øyenstikkeren i flukt flott.

    Mvh Espen

    SvarSlett
  4. Halllo

    Flotte bilder du viser her.
    Likte veldig godt macrobildene.

    Ruben

    SvarSlett

Hei!
Setter veldig stor pris på kommentarer på innleggene,og spesielt konstruktiv kritikk på bildene mine.Alltid inspirerende å vite hva en har gjort riktig,og hva man kan gjøre bedre eller annerledesneste gang.Takk på forhånd!